8/20/2012

Kylling og Rejer m/kinesiske Nudler.


En meget velsmagende ret - min mand beder mig altid indimellem at lave den :0)


Opskrift for 3 personer.

2 stk.kyllingebryst
200 g tiger rejer
1 stort løg
3-4 spsk. soya
1- 1.5 spsk.sesam olie
3-4 fed hvidløg
1-2 spsk red hot chili krydderi
3 spsk.ingefær

1/2 dl.hvedemel

oliven olie

purløg - drysset over til aller sidst.

Kylling og Rejerne..
250 g kinesiske nudler- 1 pakke.


Fremgangsmåde:

skær kyllingen i strimler - ikke alt for tynde dog.

Mariner kødet i:
 1 spsk.sesam olie
2 spsk.soya
2 knuste fed hvidløg
1 spsk.ingefær
honning
lidt chili til marinaden.

Tigerrejerne marineres i:

1 spsk.ingefær
2 fed knust hvidløg
lidt chili

Kog vand for nudlerne.

Drys den halve dl.hvedemel over kylling stykkerne med en si.

Kyllingen og  marinaden puttes på en stor og bred stegepande - eller en Wok.
Steg i ca. 3-4 min.  Kom 3 tsk.honning på panden i de sidste 2 minutter og bland det godt sammen med kyllingen.

Tag kyllingen op af panden og sæt til side.


Rejerne og løg på panden, lidt soya og lille smule sesam olie tilføjes - evt. mere hvidløg eller ingefær.
Steg det i 3-4 min. og
 ligesom med kyllingen - da kan i tilføje lidt honning i de sidste min.

Kom rejerne og løg tilbage på panden og tilføj nudlerne osse.  Det hele blandes godt sammen og smages til.



No comments:

Post a Comment