9/07/2011

Sól´s marokkanske kødboller

Jeg synes det er utroligt at jeg er startet med at skrive en blog, det ville jeg aldrig have troet for et par år siden:) Men da jeg elsker jo at lave mad  og har arbejdet som kok i mange år, så tænkte jeg - hvorfor ikke...?

Har været syg i nogle dage nu, så jeg bestemte mig for at lave noget helt specielt til min mand og datter. Noget som de ikke har fået før og her kommer så et billede og opskriften nedenunder.


950g.svinefars
1.tsk.gurkemeje
1.tsk.garam masale
1tsk.kanel
1.5 spiseske malede hasselnødder
2 st.hvidløg
1 tsk.honning
1 æg
1.5 dec.hvedemel
peber og salt efter behag


Ælt farsen godt med dine hænder, så alle de skønne kryddererier kommer godt ind i farsen. Put det så ind i køleskabet og lad det hvile der i 2-3 timer.  De her  mini kødboller  steger du dem på panden ( men pas på de ikke brænder for der er honning i ...   efter de er blevet lidt brune på alle sider, kommes der 1.5 dåse flåede tomater i, 1 tsk.gurkemeje, 1 tsk.kanel, 1.5 tsk. honning og ca. halv dec. malede hasselnødder i saucen.   Retten kan simre i 15.20 min. Hvis i synes saucen er blevet for tyk, putter i bare lidt vand i.            

BON APPETIT :)

No comments:

Post a Comment