6/18/2012

Kyllingebryst i kokosmælk. - Forrett.

 En meget velsmagende forrett som jeg lavede i går - kødet nærmest smeltede i min mund, så mørt var det :)

Opskrift:

2 skinless kyllingebryst
4-5 spsk. soya sauce
2 spsk.honning.
en håndfuld frisk rosemarin

4 dl.kokosmælk - kommes i gryden.
lidt salt.
1 tsk. chili
lidt mere rosmarin


Put kødet i soya og honning marinaden  i 4-5 timer.

Steg dem på panden i ca.6 min. på hver side.
Tag en gryde og put dem i kokosmælken og put låg på - skal være helt lukket.

Jeg kogte dem i 10 minutter, derefter slukkede jeg for varmen og puttede gryden til side.

I mellemtiden har du ristet en lille pose pinjekerner.
Put blandet salat på en stor tallerken.

Skær kyllingen i tynde skiver og put dem i kokosmælken, som den har kogt i - akkurat som vist her på billedet.

Kødet skal til sidst ovenpå salaten,
drys pinjekerner, og gem saucen som den har kogt i osse - men det er en super god til den her vidunderlige forret :)









No comments:

Post a Comment