6/18/2012

Gulerodskage.




 En af min datters yndlingskager.


Opskrift:

300 g brun farin
2 dl.olje
4 æg
1.5-2 tsk.vaniljesukker
2 tsk.bagepulver
2 tsk.salt
1 tsk.natron
 ca.100 g valnødder
250 g hvedemel
300 g revne gulerødder.

Cream cheese frosting som fyld.  Har lavet den mange steder her på min blog..


Fremgangsmåde:

Start med at piske æggene og sukkeret sammen.
Kom så alle de andre ingredienser i og bland godt sammen.

Ind i ovnen i ca. 1 time og 5 min. v/ 160.


Når kagen er kølet helt af, skærer du den i 2 halvdele.
Smør en lille smule jordbær syltetøj på den ene halvdel,  kom godt med cream cheese frostingen på begge halvdele og put dem sammen.

Smurte den osse ovenpå og i siderne.

Til sidst pyntede jeg med pisket flødeskum og puttede marcipan gulerødder ovenpå.


Den vakte stor lykke i mit lille dinner party . men serverede den som dessert :)


No comments:

Post a Comment