6/23/2012

Æbleguf i Butterdej.








 Vi havde en fin lørdag eftermiddag. Min datter dækkede bord og jeg bagte små lækkerier :)

Opskrift:  3 personer.

butterdej
2 æbler
kanel - efter behov
1.5 spsk.honning.
 lidt citronsaft
hele valnødder
smør - efter behov
smeltet chokolade
1/2 piskefløde


Fremgangsmåde:

Start med at skrælle æblerne og derefter skær dem i små stykker.
Put dem i en gryde m/ægte smør, samt kanel,valnødder og honning.
Lad det simre i ca.2-4 min.

Udskær din butterdej med et glas eller lignende og put dem i bunden af en silikonform  ( prik i hver butterdejs bund med en gaffel)  og derefter kommer du æblefyldet i.

Bag det inde i ovnen i ca. 15-20 min v/ 200.  Afhænger af ovnen, men sommetider skal det have lidt længere tid.

Til sidst pynter du med pisket flødeskum (kagesprøjte)  eller har is i stedet for - op til hver og en.  Oh,  og jeg kom osse lidt smeltet chokolade sauce m/pebermynte smag hen over æbleblandingen - derefter fløden.

Skal helst serveres imens de er stadigvæk lidt lune.





No comments:

Post a Comment