4/23/2012

Dessert Kage a la Sól

 Havde lyst til at lave en dessert til min skønne mand og datter i dag, så jeg legede lidt og den her dessert kage blev resultatet:)  den er lidt tidskrævende at lave, men pyt med det - det er det værd til sidst :)


Opskrift:  ( til bund)

ca. 2 dl.Odense Marcipan
3 graham kiks
1.5 dl.hasselnødder

Opskrift til Flødeosteblandingen:

200 g.philadelphia flødeost
50 g ægte smør
1/2 l.piskefløde
1.5 tsk.vanilje
1 dl.kokosmel
 ca.1-2 dl.flormelis

Opskrift til min bær gele

200 g frosne blandede bær
lille smule vand
1 dl.flormelis
4 husblas


Fremgangsmåde:

Put ingredienserne i din blender.

Saml dejen med dine hænder og form de kager du ser her på billedet.
Ind i ovnen i nogle få minutter - ca.5 min. på høj varme

Tag en stor skål og pisk din flødeoste blanding godt sammen-kom kokosmelet i til sidst.  Put det på køl, imens du laver din gele

De frosne bær går i en lille gryde og drys sigtet flormelis på dem og rør lidt i gryden.  Lad det koge i ca.8-10 min.
Tag en skål og et sigte og si bærrene godt - indtil al saften kommer ud igennem sigtet.

Til sidst putter du det smeltede husblas i ( det har smeltet i et vandbad)
og ind i køleskabet med det, indtil det bliver helt stift.


Put din cream cheese blanding ovenover de meget sprøde kager og så en skive af gele.

Pynt med en marcipan rose som du laver selv ovenpå din dessert kage.


Mine kager minder lidt om de italienske Biscotti - meget sprøde og velsmagende.   De er osse ideelle at dyppe i din kaffe eller varm kakao:)










No comments:

Post a Comment