3/17/2012

Dessert Roulade.




 Har været en lidt sørgelig dag, fordi jeg fik dårlige nyheder, så jeg bestemte mig for at glemme mig selv i dessert/kage sysler, og lave en lækker dessertkage til familien. 

Opskrift til Bunden:  4 pers.

2 æg
60 g sukker

60 g hvedemel
1 tsk.bagepulver
1 tsk.vanilje extract

Fremgangsmåde:

Pisk æggene og sukkeret til en tyk masse.
Bland derefter hvedemel,bagepulveret og vaniljen i dejen.
Smør bagepapiret med lidt smør i din bradepande-put dejen i.
Ind i ovnen i ca.10-12 min.

Tag et andet ark bagepapir,drysset m/sukker, men kagen skal flyttes og blive lagt på den,
når den er bagt.

Fyld:

200 g philadelphia flødeost
1/2 dl.nougat chokolade
1 dl.pisket fløde
1-2 tsk.sitron saft
1/2 dl.flormelis
Jordbær eller hindbær marmelade - for at smøre ovenpå kagen - akkurat som vist her på billedet.
 Marcipan - skal ovenpå og under kagen.

Smør marmeladen på kagen - lad den ikke blive helt kold, men ellers kan det blive svært, at rulle den sammen. Så smøres osse flødeoste nougat blandingen i midten af kagen.
Rul den sammen - meget varsomt, for kan nemt gå i stykker. Jeg pakkede den ind i plastikfilm og gemte den lidt i køleskabet, imens jeg rullede marcipanen ud.

Smør lidt marmelade ovenpå rouladen osse, men ellers vil marcipanen ikke holde sig på kagen.

Pynt:

Pisket flødeskum
små lille bitte lyserøde blomster
krymmel perler
lidt kokosmel.

Og det var så den lørdags kage/dessert. 

Bon appetit!




No comments:

Post a Comment