3/14/2012

Pære og Nøddekage.








Den her kage er så romantisk - det er bare min måde
at sige til min mand - Jeg elsker dig :)
Så den fik han, da han kom hjem til kaffetid i dag .

Opskrift:

1.5 æg ( helt æg og så 1 mere æggeblomme)
100 g farin

¼ dl flydende margarine
1/4 dl.letmælk
1 tsk.bagepulver
100 g hvedemel
1.5 tsk.vanilje extract
2 pærer
1-1/2 dl.hakkede valnødder


1/2 dl.små stykker marcipan - brugt som pynt ovenpå kagen.

Fremgangsmåde:

Start med at piske farin og ægget, indtil det bliver let og skummende.
Kom så  det flydende margarin i og mælken-samt alle de andre ingredienser.
Pærerne skal s`følig skrælles og skær dem i små bidder, som I putter i dejen.

Put bagepapir i bunden af din -  22 cm. springform , smør siderne med margarin eller lign. og ind i ovnen med kagen i ca. 40 min. på 175 g .

Glasur blev brugt på min kage :
flormelis og kogende vand rørt sammen. Farv det med en rød frugtfarve og læg lidt af glasuren til side, men der skal grønt glasur på rose bladene.

Blomsten og bladene lavede jeg ud af marcipan.

Så bare flødeskum i siderne og lidt hakkede valnødder på toppen af kagen.







No comments:

Post a Comment