12/21/2011

Pistacie Konfekt (julehygge)



 Opskrift:            10-15 stk.

200 g. pistaciemasse
200 g.hvidt chokolade
 Pynt:
50 g.lyst chokolade
50 g.nougat
små perler

Start med at forme den som en rulle og så ind i
fryseren inden du starter - ca.20 min. men heller ikke mere.

Smelt den hvide chokoladen i vandbad i en gryde og bland nougaten og det lyse chokolade sammen i en Anden gryde - men det putter du så i  en sprøjtepose og pynter konfekten akkurat som her på billedet. 
Skær pistacien i stykker og form til små kugler. Den hvide chokolade holdes i en spiseske og kuglerne trilles heri.    Put dem på køl i ca.10 min. før du starter anden omgang af den lyse chokolade - men 1 gang er ikke nok.
Da konfekten har fået 2 omgange, stiller jeg dem igen i køleskabet,i 4-10 min. inden jeg pynter dem m/den anden chokolade som nu er smeltet.
Pistaciemasse.

Til sidst putter du noget krymmel på og perler.

De skal gemmes i køleskab.

No comments:

Post a Comment