11/16/2011

Kylling m/timan og fyldt m/sitron

sitron og lidt persille
Den her kylling har altid smagt godt, og den hele sitron inde i den, giver den en lidt pikant smag. Selv spiser jeg  ikke fuglekød mere, ( undtagen and)  Men jeg laver kylling engang imellem for min familie, jeg får mig noget andet i stedet for.


1 hel kylling ( ikke frossen)
1 hel stor sitron
en lille håndfuld frisk persille
 5-6 spsk. timian (tørret)
salt
sort peber
lidt olie
en kødnål

Begynd med at rense og skyl kyllingen godt indvendig.

Put sitronen i og persillen og luk m/en kødnål.
Kom lidt olie på den og så alle krydderierne på og ind i ovnen i 1.5 time
på 165-170 g  ( har den på varmluft i de sidste 10 min. tid for at få skindet extra sprødt.)

Som tilbehør havde jeg lilla farvede ris og majs fritters m/ chili og purløg, dyppet i lidt honning.
Opskriften til det, kommer nu på det næste blog/indlæg.





No comments:

Post a Comment