11/14/2011

Brændende Kærlighed og krydderfrikadeller/Farsruller

Fars i butterdej


Brændende kærlighed er faktist kartoffelmos m/stegt bacon og nogle bruger osse løg i det.
Første gang jeg fik det, var for 3 år siden, men det var min kommende mands første ret til mig ;0)

Og hans ret virkede - for jeg har været vild med det lige siden--- og HAM ;0)

Krydder frikadeller:

800 g svine hakket kød
håndfuld  frisk sitron melis blade
1.dl frisk purløg
håndfuld frisk persille
6-8 friske champignon -meget fint hakket
2 løg - skåret meget fint
1.spsk.honning
1 æg
lidt mel eller rasp
1/2 dl.mælk
salt
peber

Bland det hele godt sammen, put det i en plastik pose og gem farsen til næste dag. - krydderierne får da nok tid til at trænge godt igennem og smage af så meget mere!
Den følgende aften steger jeg dem så, ELLER du kan osse lave Farsruller - som i kan se her på billedet , med at bruge et godt mørdej eller butterdej. Det fars her, er perfekt til det og det er osse det jeg normalt bruger til mine farsruller.
Du kan servere dem til dinner parties og  de er velegnede til frysning.

No comments:

Post a Comment