11/05/2011

Prinsesse Dessert - Marengsreder m/hjemmelavet Mynte Is.





Den her opskrft  er nok for 4-6 personer - en marengsrede til hver.

2 æggehvider
100 g sukker
knivspids salt
1 tsk.vanilje

Start med at piske æggehviderne halv stive
Kom sukkeret i lidt efter lidt og de andre ingredienser - pisk hele tiden indtil cremen er blevet helt stiv!

Tag en sprøjtepose, put blandingen i og lav nogle ringe med bund på bagepapiret på  bradepanden eller ovn skuffen.
Put det ind i ovnen i 1 time og 10 minutter.  I må IKKE have for høj varme, men da risikerer i at jeres marengsreder bliver brune.
 Jeg havde det på 125 g og det er den helt
ideelle temperatur.

Da de var blevet helt kolde, pyntede jeg dem med glimmer gelé, puttede små kugler af min is i midten af rederne, cocktailbær og til sidst hakkede valnødder.

En dessert, som er en lille prinsesse værdig ;0)

ps. Jeg tænkte på min datter, da jeg lavede den - hun var min inspiration til prinsesse desserten :0)



Min Mynte Chokolade Is opskrift

5.dl.piskefløde
2.past. æggeblommer
120 g.sukker
1.vaniljestang
1-2 tsk.vanilje essence
1-2 tsk grøn frugtfarve
 60 g mynte chokolade


Fremgangsmåde:
pisk fløden til den bliver cremet. tilsæt vaniljen, æggene,sukkeret og pisk det hele sammen indtil det bliver helt stift. Put chokoladen i til sidst - skåret i små stykker.
Og så bare i en god tupperware beholder og i fryseren.






2 comments: