11/17/2011

Bounty konfekt , Kransekager og Brombær Ostekage

Kransekagekonfekt og Bounty konfekt

Først kommer opskriften på kokosmassen for Bounty konfekt.

50 g kokosmel,
50 g sukker
50 g ren rå marcipan
2 past.æggehvider

Put alle disse ingredienser i en blender og put ægge-
hviderne i en ad gangen.
Form dem som små brød med dine hænder og derefter pensl dem m/overtræks chokolade.
Pynt dem med hvad du har lyst til og derefter put dem på køl, indtil de skal spises.


Kransekager:

50 g  mandler ( ikke m/ det brune skind på -ved ikke hvad man kalder det) de skal være hvide/lyse.
Bounty
100 g sukker
1½ æggehvide
150 g rå marcipan 


Fremgangsmåde:
Kom mandler og sukker i foodprocessor                              
og bland det meget fint sammen.
Tilsat så æggehviderne og derefter marcipanen - skåret i små stykker.

Tag en sprøjtepose eller en plastik pose ,som du skærer et lille hul i hjørnet og sprøjt massen på en bageplade m/bagepapir på i små runde cirkler.
I kan pynte dem m/mandler eller hvad i vil - jeg brugte små cocktailbær.
Bag dem i ca. 10 min. på 190 g
De skal bages på dobbeltplader for ikke at svie bunden. Men de kan nemt blive lidt sorte i bunden.

Lad dem køle af på en rist når de er færdige.  Og jeg smeltede chokolade og smurte alle bundene på dem med det - puttede dem så på køl. eller bare indtil chokoladen var blevet tør på dem. Syntes det gav et lille kick :0)








Og det er så min Brombær ostekage som jeg lavede. Den giver jeg væk ,som en lille tillykke gave til min svogers kone i morgen :0)


Den er pyntet m/små hvide perler ( kan spises)
og lille hjerter og så brombær puré.









No comments:

Post a Comment