10/25/2011

Pølse Lasagna


 Jeg bestemte mig for i dag at jeg ville lave lasagna, MEN ikke den almindelige, som jeg altid har lavet- med hakket oksekød. Synes virkelig det er blevet lidt trivielt, så her får i opskriften til min goof lasagna :0)

Den her lasagna /opskrift er nok til 4.personer.

7-8 store tykke tyske pølser
2.hele løg
1.dåse champiogner
2. fed hvidløg

put halvdelen af pasta saucen sammen med pølse blandingen og rør godt i på panden, den anden halvdel bruger du for at putte lidt ovenpå den hvide sauce - som det står her lidt nede på siden.

Pasta sauce :
3.hvidløg
2 dåser flåede tomater
1 lille tomat pure
1/2 -1 dl.vand
1/2 dl.mælk
1.spsk.honning
1.okse boullion
2-3 spsk. fennel seeds
1/2 dl. saft fra champiogn krukken.
ca.3 spsk oregano( tørret)
lidt friske basilikum blade
chili flager ( eller friskt chili)
maizena jævner ( til sidst)
Den skal bare smages til indtil du er fulkommen fornøjet:0)

Bechamel sauce:
 30 gram smør.
1 dl.. hvedemel.
½ liter mælk.
Salt.
Peber.
1-2 spsk. revet muskatnød.
150 gram revet mozzarell ost, men ikke det hele i saucen, gem lidt af det, til at putte imellem lagene på lasagnen.

Smelt smørret i en tykbundet gryde og tilsæt mel og bag det godt sammen.. Kom mælken i  lidt efter lidt.
ser lækkert ud med pasta saucen og bechamel .
Kom krydderier, og osten i og lad saucen koge godt igennem og smag den til med salt og peber

Jeg brugte 8-9 lasagna plader som jeg koger lidt først,
før jeg putter dem i et smørret ovnfast fad.

Ja og så er det bare simpelthen lagvis -plader,pølse blandingen, bechamel sauce, lidt pasta sauce her og der ovenpå den hvide sovs - som i kan se her på billedet.  Slutter altid med lasagna plader og så ost over det hele og imellem lagene.

Havde det inde i ovnen i 34-40 min.



pasta saucen ved siden af og en hel pande af pølser og goof


 En meget anderledes og super god lasagna - noget alle børn ville sikkert osse elske ;0)

God fornøjelse !

No comments:

Post a Comment