10/05/2011

Dampet rødsprætte i hvidvin/urte sovs m/ røde ris og piri piri

Som jeg har før har sagt så elsker jeg fisk, og prøver på at spise så meget af den jeg kan.  I dag tog jeg i butikken og købte friske lækre rødsprætte fileter. ( kan ikke døje frosset fisk)

Jeg er ikke meget glad for ris, så jeg bestemte mig for at gøre dem helt anderledes - puttede rød madfarve i kogevandet og blev meget fornøjet over resultatet - de er festlige sådan her ;0)

Fyldet på min filet :
Extra virgin olive oil
lidt reje smør ost
lidt røde kogte ris
frisk sitron melis blade

Opskrift til min hvidvin urte sovs:

put dem i et fad med :
ca.1 dl. hvidvin                                      
gulerødder
fiskefond                                  
1-2 spsk.vand.                                 
sitron melis.lidt frisk basilikum
purløg.
ca.2 spsk.maizena og 2-3.spsk.fløde for at gøre sovsen lidt mere tyk.
Lav sovsen når fisken er færdig, men da får i den dejlige saft fra fadet osse :0)

Put sølvpapir over det lille fad og ind i forvarmet ovn i ca.10-15 min. på 190 g.c ( helst ikke mere tid end det, ellers bliver fisken tør)

Garner med piri piri,og  blancherede små julienne gulerødder med purløg, frisk sitron melis og urte sovs.

 
GOD FORNØJELSE :0)                                  

No comments:

Post a Comment