7/10/2012

Svinemørbrad fyldt m/tigerrejer -Surf ´n Turf.









Jeg elsker kombinationen af kød og seafood sammen - et af de bedste jeg får.


Opskrift:

svinemørbrad
tiger rejer
kinesisk krydderi
frisk basilikum
hvidløgssmør 

og en snor - for at binde kødet sammen.

Tilbehør:
 Napolitana salat
ristede græskarkerner
ristede nødder
radiser
oliven olie - for at drysse lidt ovenpå salaten.

Sauce:

ca. 1-2 spsk.aceto balsamico di Modena.
1 spsk.honning
200 g champignoner
1.5 dl.vand
1-2 dl.fløde ( light)
maizena jævner

- Smages til perfektion..





Fremgangsmåde med kødet:

Skær i det hele vejen på langs- men pas på ikke at skære alt for dybt nede i det.

Put hvidløgssmørret først, så friske små basilikum blade og til sidst tigerrejerne        ( bedst at halvere dem)

Gnid kødet godt ind i krydderier - selv havde jeg et blandet kinesisk krydderi, som jeg har fået fra Peru.


Brun det på alle sider, derefter ind i en forvarmet ovn .
Steg det i ca.20-25 min. v/ 200 g

Tag mørbraden ud og lad den hvile i et lille stykke tid.

Saucen lavede jeg med at først stege championer, på en stor pande m/lidt ægte smør og oliven olie.
Så er det bare de andre ingredienser - og maizena jævner til sidst.


Meget god mad og kødet var så saftigt og mørt!   Tit er det nemlig at mørbrad bliver tør i det, derfor gælder det om - Aldrig at stege den i for lang tid.







No comments:

Post a Comment