4/15/2012

Mini Pære Pie. Dessert.



  En skøn og nem lille mini dessert.

I aften har det været `date night` hos min dejlige ægtemand og mig, og s`følig skulle han have dessert - men han er en ægte slikmund. Selv spiser jeg det ikke, men elsker at lave desserter til ham og datteren :)

Optø din butterdej ( snød lidt med det, men havde ikke tid at lave dejen fra bunden af , som jeg plejer)

Brug en lille `cutter` eller et lille glas og kom det i din silikone muffin form - som vist her på billedet.

Skær 2 pærer i skiver og kom det i  bunden.
Dernæst en tynd skive af nougat chokolade ovenpå
så en tynd skive af Odense marcipan

Til sidst lukker du din lille mini pie med butterdejs låg.  Pensl det m/ lidt mælk
og ind i ovnen i ca.15-20 min.  ( afhænger af ovnen, men de er forskellige.)


Drys lidt sigtet flormelis over dem og server dem m/ friske jordbær og lidt flødeskum.



Velbekomme :)
                                                       




No comments:

Post a Comment