3/02/2012

Rice Krispies kage



Rice Krispies kage... noget jeg er opvokset med, men min mor lavede det tit, og det er simpelthen den nemmeste dessert/kage at lave.


Opskrift:  ( 2 personer)

100 g lyst og mørkt chokolade
50-60 g ægte smør

4-5 spsk. mørkt sirup
4-5 dl. rice krispies

Jeg puttede den her blanding ind i mikroovnen på ca.2 min.  tog det så ud og puttede da siruppen i og rice krispies.

Fremgangsmåde:


Put det i en lille rund form og ind i køleskabet i mindst 3-4 timer - eller i fryseboksen indtil den skal serveres.
( har faktist bedst af, at gemmes i fryseren indtil du vil bruge kagen )
Perfekt m/Is, fløde eller frugt.



Jeg pyntede med fløde,friske jordbær og slik. Den her lille kage/dessert, lavede jeg specielt for min mand og datter - de er nogle slikmunde;)








No comments:

Post a Comment