2/21/2012

Marengs/ Rice Krispies Guf Kage

 Marengs/ Rice Krispies Guf kage .

2 Bunde:

4 past. æggehvider
200 g sukker
1 tsk bagepulver
1.5.tsk.vanilje extract
3- 4 dl.  Rice Krispies



Creme:
 3 past.æggeblommer
60 g flormelis
100g smeltet chokolade
lidt palmin 

Fremgangsmåde:
Pisk æggehviderne sammen med sukker,vanilje extract og bagepulver, indtil det er blevet helt stift.  Kom så  rice krispies i den cremede masse - men lidt varsomt i-  skal ikke piskes).
Smør 2 runde forme med olie e.l. og bag dine bunde i ca.1 time
og 10 min. time v/150

FYLD:
Pisk 1/2 l. af flødeskum indtil stift. ( kan osse være lidt mindre)
Hak det chokolade du vil have i fløden ( jeg brugte toffee hazelnut  og lyst chokolade) og put osse dine frosne jordbær i ( jeg puttede dem i mikro ovnen m/lidt flormelis, men bryder mig ikke om, hvis de er for sure)

Pisk æggeblommerne og flormelis meget godt sammen - skal være en lidt tyk og luftig creme.
Smelt chokoladen m/lidt palmin i , inde i mikro ovnen og put det varsomt sammen med æggecremen .

Til sidst smører du det på kagen og så ind i fryseren med den.

Det er faktist en Frysekage og skal gemmes i fryseboksen. Tages ud 10  min. før  den skal serveres.

Altid godt at have sådan en guf kage i fryseren - og så nemt, når en får uventede gæster osv. :)



No comments:

Post a Comment