12/10/2011

Roastede Søde kartofler m/gorgonzola /Oksesteg m/gorgonzola sauce og Nødder

 Smagskombinationen af gorgonzola,nødder,hvidløg chili,kartoflerne og kødet var helt fantastisk godt - eksploderede nærmest i min mund :)

Søde kartofler opskrift:
4 lidt store kartofler ( yams)
5-6 fed hvidløg
1/2 - 1 dl. walnuts
oliven olie
havsalt og peber

Fremgangsmåde:

Skræl og skær kartoflerne i grove terninger - som vist her på billedet forneden.
put det i et ovnfad,drys dem med olie,salt og peber og ind i ovnen i ca. 15 min.
Da tiden er gået, vender du alle kartoffel skiverne
og putter dine afpillede hvidløg alle indimellem dem og steger dem videre på varmluft i 15-20 min.mere.
Da de er færdige og har kølet ned, putter du dem i et lille fad - som her på billedet, putter ristede valnødder i, dine hvidløg og små gorgonzola  stykker .


Gorgonzola Sauce:

1.dl.fløde ( eller madlavningsfløde)
1/2 dl.gorgonzola ost
1 spsk.ribs gelé
1 spsk.chili flager ( krydderi)
salt

Saucen skal bare koges lidt ned, så den får en lidt tyk konsistent.

Jeg serverede oksestegen på bunden af de søde kartofler blanding,
Puttede lidt af den sauce ovenpå og brugte mit rivejern, for at rive valnødder over retten - slut af med at putte nogle få stykker ost i siderne.

Og Voila, du har en god og lidt anderledes ret :)
Gorgonzola sauce


No comments:

Post a Comment