11/05/2011

Flamberet Andebryst i Grand Marnier m/ Pommes Anne og blåbær/hindbær sovs





 Det blev et vidunderligt måltid og kødet var simpelthen så mørt. 





Jeg ville rigtig forkæle min skønne mand i aften, så jeg lavede en romantisk gourmet dinner for 2.

Opskrift:

2 stk.Andebryst
1 dl.Grand Marnier ( skal både bruges i sovsen og på panden ovenpå  andebrysterne)
5-8.Hindbær (frosne)
sort peber.

Varm smøret og olien op på din flamberings pande, da det er blevet sprudlende varm, putter du dine ande bryster med skindsiden nedad i ca.2-3 min. og putter sort peber på. Vend dem om og put samtidig de frosne hindbær på panden.  Tag din grand marnier og hæld en god sjat over andebrysterne - og vær HURTIG, men du antænder  dem m/din gas ligther - skal gøre det med det samme, ellers virker ikke din flambering.
Alt i alt steges kødet på panden i ca.6 min. efter det, putter du det i et ovnfast fad med lidt grand marnier i fadet, lille smule vand og ind i ovnen  ( varmluft) på 185g  i 15 min. Hvis i ikke vil have det rosa stegt, da skal det være inde i længere tid. Skal hvile i 10 min.


før servering.

Hindbær og blåbær sauce til anden:

3-5 spsk.grand marnier
1dl.flydende blåbær topping ( dåse)
2.tsk akacie honning
1 dl. Hindbær (frosne)
1/2 dl.vand
2-3 tsk.majsstivelse ( røres i koldt vand først)
1.And eller Vildt bouillon

Det hele simrer for meget lav varme i ca.8 min.
Den bær sovs smagte himmelsk godt med kødet - passede perfekt til.

Og med det her måltid lavede jeg osse Pommes Anne kartofler og opskriften til det kommer på min næste blog :0)


Behøver ikke at sige, at min mand var meget meget glad for det romantiske måltid jeg havde lavet for os 2 turtelduer ;0)

No comments:

Post a Comment