10/27/2011

Gode Danske Frikadeller


 Denne opskrift er til 4 pers.

950. g hakket svinekød
 1.æg
 5-6 spsk.frisk persille
 2.løg
 4-5 spsk.mel
 2.5 dl.mælk
 ca. 2 spsk.sort peber
1.spsk.salt


Fremgangsmåde:
Skær/hak løget meget fint..
Kødet røres så m/æg,løg og resten af  krydderierne,  melet kommer i og så mælken til sidst.
Bland farsen godt sammen og lad det hvile i køleskabet i nogle timer, da kan krydderierne trænge godt ind i kødet.



 Frikadellerne formes med en spiseske og lægges på den varme pande.
Jeg steger dem i ca.10 min. derefter putter jeg lidt vand i panden,
1. okse boullion og sætter låg på.  Simrer i 8-10 min.

Tag frikadellerne og læg dem til side. Lav en sauce ud af saften på panden  og det er det :0)

Som tilbehør havde jeg kartofler og haricots verts, som jeg sauterede på panden m/lidt frisk chili.


                                                   Velbekomme :0)

No comments:

Post a Comment