3/03/2012

Marengs Pærer






Opskrift :  1-2 portioner



1 æggehvide
1/2 dl.sukker



1 pære
1.5 sps.hindbærmarmelade
1.5 spsk.chokolade

Fremgangsmåde:

 Skræl pærerne,halver dem og skrab dem ud i midten -( som vist på billedet)  og put dem i en gryde m/kogende vand, 2-4 spsk.vaniljesukker og 4-5 spsk.sukker

De skal koge i ca.10 -15 min. Pærerne skal ikke være for modne.

Imens pisker du din marengs helt stiv med sukker. 

Da pærerne har kogt, tager du dem op af vandet -de skal køles helt af.


Put en klat hindbærmarmelade og chokolade i hver halvdel af pærerne, så marengs ovenpå - som på billedet.

Ind i ovnen i ca.10-12 min. på 170 g

( afhænger af ovnen) måske skal de have lidt kortere eller længere tid.


Jeg serverede dem m/æbler og jordbær.  Stegt i ægte smør på en flamberingspande, 1.5 spk.sitronsaft,
1spsk.honning og en lille sjat sherry.  Tilføjede osse nogle friske sitron melis blade til det.


Velbekomme! :)





2 comments:

  1. Denne ser godt ud og har et ubegrænset potentiale til at eksperimentere. Pærer i rødvin - fylde med nødder osv. Glæder mig til at prøve.

    ReplyDelete
  2. ja det smager godt - og mange muligheder der med dem! :) Ville have brugt nødder selv, men min datter kan ikke lide dem så... :)

    ReplyDelete