10/13/2011

Ostestænger m/glaseret skinke,pommes og salat.


 Opskrift på ostestængerne :

2 dl. hvedemel
100 gr. blødt smør
1/2 tsk. paprika
1. tsk.salt
1.tsk.sukker (eller honning)
50 gr. revet kumen ost ( eller en ost med stærk smag)
1.5.- 2 spsk.vand

Fremgangsmåde:
Bland alle ingredienser til dejen i en foodprocessor. Hak det hurtigt sammen til en dej.
Lad den hvile køligt ca. 30 min.i køleskabet.


Tril dejen til tynde pølser og sno dem sammen 2 og 2.
Skær de sammenflettede stænger i ca. 10 cm. lange stænger. ( den her opskrift giver mig 7-8 ostestænger)
Læg dem på en bageplade med bagepapir
og pensl med sammenpisket æg og drys med revet ost, birke og sesam frø.
Jeg havde dem på varmluft i ca.8 min. inde i ovnen.

 De skal helst spises med det samme OG
de er osse Meget gode som tilbehør til supper :0)

Vi havde rest fra party skinke,  og for at pifte den lidt op, skar jeg den i tynde skiver, puttede lidt smør på panden, honning og balsamico eddike og lod det reducere lidt ned først, før jeg stegte skiverne lidt i denne gode marinade.
Lavede osse lidt  hjemmelavede pommes, krydret m/hvidløgsurter.


Et meget godt måltid:)



No comments:

Post a Comment